Protektorovanie pneumatík je spôsob obnovy dezénu pneumatík, kedysi veľmi populárny aj pri osobných pneumatikách. Ako je to dnes?
Protektory – sú vyrábané z použitých pneumatík, ktoré sú zbavené povrchovej vrstvy. Namiesto nej sa pridáva nová vrstva, ktorá je navulkanizovaná.
Existujú dva spôsoby vulkanizácie
- tepelná vulkanizácia
- studená vulkanizácia
Tepelná vulkanizácia
Je spôsob protektorovania, kde sa pôvodný behúň pneumatiky, odstráni a následne nahradí novým behúňom, za využitia špeciálnych materiálov. Takáto pneumatika bez vzorky je vložená do lisu, kde sa vytvorí nový dezén pneumatiky. Pri tejto výrobe je potrebná vysoká teplota a tlak.
Existujú dva spôsoby protektorovania pri tepelnej vulkanizácii.
Protektorovanie celého plášťa
Pri tomto spôsobe sú protektorované s behúňom aj bočnice pneumatiky.
Protektorovanie od boku do boku
Protektoruje sa len behúň pneumatiky. Využitie – osobné, dodávkové vozidlá a priemyselné nákladné stroje.
Studená vulkanizácia
Pripravený behúň, ktorý je predvulkanizovaný sa nanesie na kostru zbavenú behúňa pneumatiky.
Využitie – studená vulkanizácia sa výhradne používa pre nákladné vozidlá.
Záver
Je dôležité uvedomiť si niekoľko dôležitých vecí. Protektorované pneumatiky sa nevyrovnajú novým pneumatikám čo sa týka životnosti, jazdných vlastností, bezpečnosti a kvality.Jedná sa o náhradné riešenie pre vodičov, ktorý si z finančných dôvodov nemôžu zaobstarať nové pneumatiky.
Na protektorovaných pneumatikách je nutné prispôsobiť jazdu tak, aby bolo vozidlo ovládateľné za každej situácie. Taktiež pri protektoroch platí nižší rýchlostný limit. Je však dôležité spomenúť, že protektorované pneumatiky majú lepšie jazdné vlastnosti ako úplne zjazdené pneumatiky akejkoľvek značky.
Protektorovanie pneumatík pre nákladné vozidlá je bežnou praxou vzhľadom na rozdielnu konštrukciu nákladných pneumatík. Predstavuje štandardný a bezpečný spôsob predlžovania životnosti pneumatík
Pridaj komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.